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10 Dangerous Myths about Meditation

What’s the truth about meditation? Does it really have health benefits – or is it just a silly waste of time? These are questions Dr. Noman Rosenthal, clinical professor of psychiatry at Georgetown University Medical Center, knows a thing or two about.

  1. Meditation is New Age nonsense
  2. Meditation is a religion
  3. People who meditate belong to a cult
  4. Meditation is just relaxation
  5. You can’t meditate if you can’t sit cross-legged
  6. Meditation takes too much time
  7. It
  8. You can learn to meditate from a book
  9. Meditation takes years to produce
  10. Meditation is hard work

Myth 1: Meditation is New Age nonsense

There’s nothing new about mediation. It goes back thousands of years. And unlike some unproven mind/body modalities, meditation has been extensively studied and found to bring specific benefits, including reduced anxiety and depression. Transcendental meditation, in particular, is known to reduce blood pressure and lower the risk for cardiovascular disease, the number one killer in the U.S. and other developed countries.

Myth 2: Meditation is a religion

Yes, meditation is practiced by adherents of many religions. But it’s possible to meditate no matter what your religious affiliation, and without violating your religious principle and practices.

 
 

Myth 3: People who meditate belong to a cult

Cults are all about coercion. But coercion is alien to the spirit of meditation, which celebrates independence and freedom of thought and spirit.

 
 
 
 

Myth 4: Meditation is just relaxation

Unlike simply sitting on the sofa or lying in bed, meditation has been shown to produce specific chemical changes in the brain. Transcendental meditation, for example, is known to cause the brain to release a soothing hormone known as prolactin. So-called Buddhist meditation boosts brain wave activity in the brain’s left frontal region, which is associated with positive, upbeat feelings.

Myth 5: You can’t meditate if you can’t sit cross-legged

To meditate effectively, you must be comfortable. For some, the so-called lotus position is comfortable. But people who find that uncomfortable can sit in a chair or find some other comfortable position. Some forms of meditation can be practiced while walking.

 

Myth 6: Meditation takes too much time

Any amount of meditation can be helpful, though some recommend meditating for specific spans of time. Transcendental mediation, for example, takes about 40 minute a day, in two 20-minute sessions. That’s how much time Dr. Rosenthal spends meditation – and he says the effort has transformed his life. How? By filling him with “a greater sense of calm and vibrancy.” In addition, he says meditation has become more efficient in his use of time – and thus more productive.

Myth 7: It

You can certainly close your eyes and say a mantra, but it’s not likely to do you much good. True meditation is a learned skill.

 
 
 
 

Myth 8: You can learn to meditate from a book

Plenty of books purport to teach people how to meditate. But even meditation books often acknowledge that it helps to have a real person show you the ropes. If you want to learn Transcendental Meditation – the type whose physiological and psychological benefits have been most extensively studied – you need a teacher. Dr. Rosenthal says.

Myth 9: Meditation takes years to produce

While the physiological benefits of transcendental meditation might take several months to show up, people often feel better psychologically after a single session.

 
 
 

Myth 10: Meditation is hard work

Some forms of meditation may be hard, but Dr. Rosenthal says he and his patients have found transcendental meditation to be easy and joyful. He says, “I rarely miss a session not out of discipline, but because I would hate to miss such an integral part of my day – just as I would hate to miss breakfast, or brushing my teeth.”

Content retrieved from CBS News: 10 Dangerous Myths about Meditation.

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대중매체가 말하는 초월명상

한국에서는 1만 5천명이
초월명상을 배우고 있습니다

명상은 가볍게는 심신의 휴식이나 간단한 반성이나 염원을 위해 사용되지만 가장 심오하게는 인간존재의 핵심에 닿으려는 한 방법이다.

초월명상은 촉각을 다투는 현대인들의 실정에 맞게 개발된 것으로서 아침저녁 20분씩 시행함으로써 안정된 마음으로 직장에 출근하고 또 편안히 잠자리에 들 수 있다. 더구나 이것이 개인생활 개선 뿐 아니라 널리 세계평화와 인류복지에까지 이바지할 수 있다는 전망을 제시하고 있다.

《 초월의 길 완성의 길 》 추천사에서 – 범우사 발행

정재각 교수
전 정신문화원 원장
동국대 총장
전 창조지성학회 회장


초월명상을 하고 나면 머리가 맑아지고 가슴이 시원해짐을 느낄 수 있었다. 그러니까 자신감도 생기고 대인관계도 활발해졌다. 1978년 말 20년 넘게 피우던 담배도 끊었다. 금연 직후 20년 넘게 다니던 한국은행에서 종합금융으로 옮기는 등 환경변화에 따른 스트레스가 극심했지만 이를 이겨내고 금연에 성공한 것도 TM효과 덕분으로 믿고 있다. 동료들은 대부분 은퇴했지만 70이 넘게 건강하게 활동하는 것도 모두 ‘밥을 걸러도 명상은 빠지지 말라’는 조언을 잘 시행한 덕이리라.

김창달
전 한국종합기술금융(KTB) 회장,
현 마이벤처 회장


제 성격은 내성적이라 작은 일에도 스트레스를 잘 받고  큰일이 있으면 쉽게 초조하고 불안해졌어요. 1년에 두 번씩 하는 그룹전을 준비할 때 유난히 안 되는 날이 있어요. 그런 날은 영락없이 악몽을 꾸었어요. TM을 시작하고부터는 악몽은 커녕 뒤척임도 없이 숙면을 취하게 되더군요. 내 변화를 보고 치과의사인 남편도 TM을 시작했는데. 진료 받으러 오는 손님 중에 신경이 예민한 사람이 있으면 꼭 TM을 하라고 권합니다.

김혜경
화가


나는 학생시절에 초월명상을 만났다. 그리고 특별히 초월명상의 효과를 본 것은 미국 유학 때었다.초월명상이 없었다면 어떻게 그 힘든 학업을 마쳤을까! 명상을 하고 나면 피로 스트레스가 시원하게 풀려 다시 학업에 매진할 수 있었다.

방건웅 교수
전 한국표준과학연구원
국가참조표준센터 센터장
뉴욕 주립대 교수


참선을 하다가 TM을 배웠습니다. 불면증이나 혈압 치료는 문제가 아닐 정도입니다. 온 종일 잔잔한 즐거움에 휩싸이고 뭔가 좋은 일이 생길 것 같고 마음이 평화롭습니다. 명상에 들어가면 나오기 싫을 정도여서 ‘부처님 이 속에서 입점하게 해 주십시오’라는 말이 절로 나옵니다.

김상호
대통령상을 4회 수상한 교육자
전 대학설립심사위원회 위원장


나는 고혈압 때문에 초월명상을 시작했다. 그전에도 여러 방법을 시도했지만 TM을 시작하니 스트레스가 해소되고 초조함과 우울증이 사라졌다. 이제 TM을 시작한지 20년이 넘었는데 늘 웃으니까 나이에 비해 젊어 보인다고 한다. 사업도 전의 조급한 마음에서 지금은 느긋한 마음으로 운영하고 있다. 명상은 내게 평온하고 행복한 마음으로 유 토피아에서 유영하는 시간이기도 하다. 또 명상을 다 마치고 느긋하게 쉬고 있으면 화학기술에 관한 좋은 아이디어들이 떠올라 제품개발에 크게 활용하고 있다.

김형봉
한국유지기술 사장


저는 연구직에 종사하고 있기에 늘 스트레스가 심했습니다.

초월명상을 시작한 후 제일 눈에 띤 변화는 숙면을 취하기 시작하면서 불안과 무력감, 우울증이 사라진 것입니다. 그리고 점차 건강이 좋아지면서 운동 중에도 숨이 덜 차고 몸이 훨씬 부드러움을 느낍니다. 박사과정을 잘 마친 것은 초월명상에서 얻은 편안한 마음과 집중력 덕분이었습니다.

김진철
연구원
포항공대 물리학 박사과정


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